Direct Marketing
Direct Marketing er en metode til kommunikere direkte til kunden. Direct Marketing indeholder reklameteknikker, der kan omfatte udsendelse af SMS’er, e-mails, interaktive forbrugerhjemmesider, online displayannoncer, løbesedler, distribution af kataloger, salgsfremmende breve og udendørs reklamer m.v.
Direct Marketing-budskaber fremhæver et fokus på kunden
Marketing-meddelelser er adresseret direkte til en eller flere kunder.
Direkte markedsføring er afhængig af at kunne henvende sig til medlemmerne af en målgruppe / marked. Adresser kommer i forskellige former, herunder e-mail adresser, mobilnumre, Webbrowser cookies, faxnumre og postadresser.
Direct Marketing søger at køre efter en specifik “opfordring til handling” eller “call to action”. Det skal forstås på den måde, at kunderne bliver direkte opfordret til at handle eller agere, dvs. aktivt gøre noget for at forbedre deres nuværende situation. Her er det så meningen, at vores opfordring har så godt et indhold, at kunderne føler, at de ikke har råd til at sige nej til det foreliggende tilbud.
Direct Marketing praktiseres af virksomheder i alle størrelser og niveauer – fra ganske almindelige iværksættere og helt op til lederne i Fortune 500.
En veludført direkte reklamekampagne giver et godt ROI og positivt afkast på bundlinjen.